Pantai Seram di Kaupoa Hawaii Yang Paling Berhantu

Pantai Seram di Kaupoa Hawaii Yang Paling Berhantu

klik 👉 Follow Telegram @Hantu Dunia (large-bt)


Pantai Seram di Kaupoa Hawaii Yang Paling Berhantu

Mungkin ada di antara kita beranggapan bahawa Hawaii mempunyai kawasan pantai yang sangat cantik. Namun sebenarnya, terdapat sebuah lokasi pantai yang dipercayai berhantu dan mempunyai suasana yang agak seram. Pantai ini dikenali sebagai Kaupoa dan betul-betul terletak di Hawaii.

Mengikut maklumat yang diterima, kawasan pantai ini dahulunya menjadi tumpuan pelancong dan penduduk di situ. Namun ia berubah menjadi sepi apabila sesuatu kejadian telah berlaku. Jom layan gambar di bawah ini.

Kaupoa – Hawaii biasanya terkenal dengan pantainya yang selalu mempesona mata. Tapi siapa sangka, kepulauan di AS juga punya pantai sepi, tak berpenghuni, dan… berhantu.


Adalah Kaupoa di Pulau Molokai, nama pantai cantik namun berhantu di Hawaii. Tidak seperti pantai lain di Hawaii, pantai ini sepi pengunjung. Penduduk pun tak ada yang bermain di sana, hanya ombak, pasir dan semilir angin yang mengisi Kaupoa.

Dari Huffington Post, Jumat (27/12/2013) bukan tanpa alasan tempat ini begitu sepi pengunjung. Cerita mistis berada di balik itu semua.

Pada awalnya, Pantai Kaupoa sangat ramai pengunjung. Banyak pelancong yang menghabiskan waktu berjemur di bawah sinaran matahari.


Namun keceriaan di pantai ini berakhir begitu seorang pengunjung berteriak. Sebuah ayunan yang tak dinaiki bergoyang sendiri. Tak sekali, ayunan tua ini bergoyang berkali-kali dan kencang layaknya ayunan yang diduduki pengunjung.

Suasana pantai pun cukup mencekam. Banyak bangunan tua mengisi pantai. Deretan batang pohon palem tanpa daun di bagian atas menambah kesan horor pantai.

Usut boleh usut, ternyata penduduk setempat percaya kalau ayunan tersebut digerakkan oleh hantu orang yang dulu menempati pantai.


Mereka adalah sekelompok orang yang disebut pemberontak yang dianggap melawan hukum adat di Hawaii. Dulunya, antara tahun 1300 dan 1500 ada 100 orang menduduki pantai ini.

Mereka mencari hidup di desa ini lewat memancing ikan. Beberapa foto yang berhasil didapat menunjukkan ada kuil dan bekas ladang di sana. Hingga pada akhirnya, kelompok ini meninggal dan membuat pemakaman.


Pada tahun 1800, Pantai Kaupoa pun kosong. 

Baru kemudian pada tahun 1990-an, penginapan dibangun di sini untuk mengundang banyak pengunjung. Namun, dengan alasan yang sama, yakni angker, tak ada pengunjung yang betah berlama-lama di sana.


Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk mendapatkan kisah-kisah seram.
klik 👉 https://t.me/hantudunia87



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad


Below Post Ad