CERITA TERBARU

Raja Bomoh Sedunia Dakwa Puaka Gua Tempurung Punca Karpal Singh Maut Dalam Kemalangan

Ditulis Oleh Yus Yas pada Sunday, April 20, 2014 | 3:55 AM


Raja Bomoh Sedunia: Puaka Gua Tempurung Punca Karpal Singh Maut Dalam Kemalangan

Lelaki yang bernama Ibrahim Mat Zin ini semalam turun ke lokasi kemalangan yang meragut nyawa Karpal Singh.


Kemaskini!!!! Ipoh – Raja Bomoh Sedunia, Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin mendakwa kemalangan maut yang menimpa ahli parlimen Bukiit Gelugor, mendiang Karpal Singh baru-baru ini berpunca dari gangguan puaka Gua Tempurung yang banyak berkeliaran di kawasan tersebut.

Raja Bomoh Ritual Halau Puaka


Ibrahim ketika di temui berkata, kawasan sekitar laluan Gua Tempurung itu memang terkenal dengan gangguan makhluk halus yang sering mengganggu para pemandu kenderaan terutamanya pada sebelah malam.

“Mengikut pandangan saya sebagai Raja Bomoh, kemalangan yang menimpa ahli parlimen Bukit Gelugor baru-baru ini adalah disebabkan gangguan dari puaka Gua Tempurung,” katanya sejurus selepas melakukan ritual ‘menghalau puaka’ di tempat kemalangan ngeri yang menimpa mending Karpal petang tadi.

Menurutnya lagi, beliau telah pergi ke lokasi kemalangan yang menimpa mendiang Karpal, untuk melakukan ‘ritual menghalau puaka’ agar makhluk halus yang berada di kawasan sekitar tidak lagi mengganggu para pengguna lebuh raya itu.

“Semoga usaha yang saya lakukan itu dengan izin Allah akan dapat mengurangkan kemalangan jalan raya yang sering terjadi.

Karpal dan pembantu peribadinya, Michael Cornelius, 40-an maut dalam kemalangan membabitkan kenderaan serba guna (MPV) yang dinaikinya dan lori di Kilometer 306.1 Lebuhraya Utara Selatan laluan utara berhampiran Gua Tempurung di Kampar awal pagi Khamis lalu.

Selain itu pembantu rumah Karpa, seorang wanita warga Indonesia pula cedera parah dan mengalami pendarahan di bahagian otak sementara anak lelaki pemimpin DAP itu, Ram Singh, 38, dan pemandu kenderaan MPV tidak mengalami kecederaan dalam kemalangan pada pukul 12.40 pagi itu.

Nota : Tunggu rakaman ‘ritual menghalau puaka’ yang dilakukan oleh Raja Bomoh..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REAL ghost cars in Russia

Ditulis Oleh Yus Yas pada Friday, April 18, 2014 | 8:04 AM



Are there ghost cars in Russia?

Take a look at this mysterious dashcam footage, and tell us what the hell's going on.

Another day, another mysterious chunk of footage from Russia captured on a dashcam. But unlike the humorous-yet-disturbing clip of two bovines in the throes of passion getting hit by a car, or a policeman clinging to the bonnet of a speeding car, this one's just plain freaky.


Yes, it appears that Mother Russia now has ghost cars. Pesky four-wheeled poltergeists that literally come out of nowhere to cut up cars and cause them to crash.

We've reviewed the clip over and over and can't work out what's going on. So it's over to you lot. You always have an answer, so explain this one in the comments below. Please. We're scared..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gempar! Penemuan Makhluk TOYOL Yang Masih Bernyawa [Video]

Ditulis Oleh Yus Yas pada Wednesday, April 16, 2014 | 11:38 AM


Makhluk apakah ini? Ingatkan dah mati tetapi dlam pertengahan video ini kelihatan TOYOL ini mengangkat kepalanya. Sila SHARE di wall anda mungkin rakan2 anda ada yang tahu tentang makhluk aneh ini.Sila tonton dan SEBARKAN.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

(Video) Penampakan Lembaga Hitam semasa Menarik Ular di Perak

Ditulis Oleh Yus Yas pada Monday, April 14, 2014 | 10:33 AM



(Video) Penampakan Lembaga Hitam semasa Menarik Ular di Perak

Menurut pengirim: "Dua minggu lepas kami memburu di hutan (org kg mmburu haram je)..waktu nak balik kami terserempak ngn ular sawa ni yg agak besar..disebabkan panik kawan sy trus tembak ular sawa tu smpi mati....

kemudian kami ikat ular tu n heret guna moto utk tanam di tempat lain...masa kami heret ular tu salah sorg kawan sy record vid ni..

rupa2nya kami dah record satu lembaga hitam (belah kiri)..masa record mmg kami xperasan...

balik rumah bru prasan lembaga tu..mmg tkejut kami..ada yg cakap plastik hitam yg tersangkut kt pokok tp bila kami pg balik kt tempat tu mmg xda plastik hitam...

kami tnjuk vid tu kt org kg yg otai2..hasilnya sorg otai ni bgtau yg lembaga tu adalah jelmaan nenek kebayan..

sblum ni pon ada yg terjumpa nenek kebayan tu bila masuk hutan utk cari hasil hutan..kami pon telah di tarbiah oleh org kg tu sb p bunuh ular sawa tu..lembaga vid tu start dr saat 0.03 smpi 0.12..lokasi di perak.."
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARA - CARA paling mudah melihat Alam Ghaib

Ditulis Oleh Yus Yas pada Saturday, April 12, 2014 | 9:14 PM


Berikut adalah beberapa cara untuk kita melihat Jin/Hantu/Syaitan walau dengan seimbas bayanganya. Namun semuanya hanya dengan izin Allah s.w.t... 


Nasihat:
-Jangan sesekali cuba jika lemah semangat/sakit jantung.
-Jika anda nampak sekalipun, jangan jadikan ini sebagai amalan & kepercayaan kepada sesuatu yang boleh memesongkan akidah anda.
-Jangan sesekali menggunakan air mata anjing untuk aktiviti ini kerana ia adalah haram.
-Jangan lakukan jika berseorangan.
-Pastikan ada rakan anda tahu merawat jika berlaku kerasukan.
-Segala yang terjadi adalah tanggungjawab sendiri. (Jika anda lakukan & tidak alami seperti yang dikatakan itu, ia bermaksud 
  segalanya hanya dengan izin Allah s.w.t)
-Tidak digalakkan untuk mereka yang berumur bawah 16tahun dan kurang faham atau kurang mahir dalam membaca.

Cara Pertama:
-Berdiri dan menghadap kiblat..
-Rehatkan badan dan segala anggota - biarkan lemah..
-Selawat 3x
-Kosongkan minda dengan cara menumpukan pada bahagian tengah kening baca surah al-fatihah dengan berulang2 sehingga 7x..
-Pastikan akan merasa tangan anda terangkat dengan perlahan2 dan menunjukkan ke satu arah..
-Semasa tgn terasa terangkat tu ada semacam seperti angin yg bertumpu pada tangan atau pergelangan..angin yg dingin..
  turutkan saja arah tgn bergerak... dan buka mata utk melihat..

Cara kedua:
-Semasa mandi mayat. air mayat melimpah turun, sila tengok celah kangkang anda kepada air mayat tadi...atau
  ambil air mandian jenazah tersebut dan sapu di kedua-dua kening...
-Berdiri ditengah2 hutan pada tengah malam dan baca ayat pertama surah Al-Jin 7 kali sambil pejam mata anda...kemudian buka mata dan lihat apa yang muncul di tepi anda...!

Cara Ketiga:
-Mengusap kotoran dari kuburan (iaitu tanah dari kawasan perkuburan) dan sapu di sekitar mata anda.
-Bermain dam di tengah malam sambil memegang kucing hitam.
-Ambil benang berwarna merah dan ikat pada pokok pisang yang ada berhampiran rumah anda. Hulurkan benang tersebut melalui tingkap menuju ke bilik anda, kemudian ikat pada hujung kaki katil. Tidur dalam keadaan tersebut sehingga anda rasa ada sesuatu di sisi anda pada tengah malam.

Cara paling mudah: (untuk wanita)
-Ketika anda dalam haid, amalkan sikat rambut anda setiap tengah malam sambil menatap ke cermin dan tumpukan perhatian lama-lama.
-Ambil 'tuala wanita' yang telah digunakan dan letak di dua penjuru pintu bilik air/bilik mandi.
Lain-lain:
- Ambil hati monyet yang masih segar secukupnya terus bakar hati tersebut menjadi arang, tumbuk sampai menjadi halus. Setelah itu sapukan arang tadi tersebut ke kedua kelopak mata anda. Biasanya setelah itu anda akan secara live melihat hal yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar.

- Duduk seorrang diri di tempat yang di anggap berhantu tanpa memakai seurat benang.

- Gunakan payung. Buka payung anda dan berteduh dibawahnya. lakukan seorang diri dan dimalam hari

- Ambil seketul belacan dan bakar di tempat yang biasanya di anggap keras. Ini kerana jin marah dgn bau belacan

P/S: Terpulang pada anda untuk mempercayainya atau tidak tetapi bagi pengalaman saya yang pernah melakukannya, hasilnya cukup memeranjatkan, erti kata lain apa yang saya lihat cukup mengerikan...Nauzubillah... -Sekadar Pengalaman
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

(Video) Pelancong Terakam Hantu 'Princess Diana' di Glasgow

Apa komen korang?

Pelancong Terakam Hantu 'Princess Diana' di Glasgow (VIDEO)

Kenal tak Princess Diana? Baru-baru ini seorang pakar paranormal Michael Cohen telah menyiasat sebuah video yang dirakam oleh sekumpulan pelancong China di Glasgow.


Pelancong ini menyatakan mereka terakam hantu Princess Diana pada sebuah tingkap di sebuah gereja sekitar Glasgow.

Penyiasatan video ini telah dijadikan sebuah episod dalam rancangan paranormal TV.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fenomena Menakutkan bila Ditindih Ketika Sedang Tidur..

Ditulis Oleh Yus Yas pada Friday, April 11, 2014 | 7:20 AM



Fenomena Ditindih Ketika Sedang Tidur | Fenomena ini mungkin telah seringkali dialami oleh segenap lapisan masyarakat. Tidak kurang juga yang mengaitkan fenomena ini dengan kewujudan hantu/syaitan yang dikatakan ‘menggangu’ manusia yang sedang tidur. Sukar untuk mengetahui kebenaran hal tersebut kerana tiada bukti mahupun teori kukuh yang dapat mengaitkan fenomena ini dengan gangguan hantu/syaitan.

Fenomena ini telah dikaji oleh pengamal perubatan barat yang menamakan fenomen ini sebagai“Sleep Paralysis“ ataupun kelumpuhan sementara semasa tidur. Sleep Paralysis ini mungkin menyebabkan kita berasa takut, terutamanya jika kita ‘ternampak, terasa atau terdengar’ sesuatu yang sebenarnya tiada di situ. Ia mungkin terjadi sekali atau berkali-kali dalam masa semalaman.

Adakah Sleep Paralysis merbahaya?

Para pengkaji menyimpulkan bahawa dalam kebanyakkan kes, Sleep Paralysis adalah hanya petanda bahawa badan kita tidak bergerak secara teratur semasa dalam peringkat-peringkat tidur. Jarang sekali dijumpai kes dimana Sleep Paralysis ini berhubung kait dengan masalah psikitari yang tersembunyi.

Apakah itu Sleep Paralysis ?

Sleep Paralysis adalah perasaan dimana individu itu sedar tetapi tidak dapat bergerak. Ia terjadi ketika seseorang itu sedang melalui peringkat antara terjaga dan tidur. Ketika ia berlaku, kita tidak dapat bergerak atau bercakap untuk beberapa saat atau beberapa minit. Zyra sendiri telah merasai fenomena ni, memang takut sangat tamabah-tambah bila tak boleh nak baca sebarang ayat Quran sebab lidah jadi kelu. Mengikut pakar, kejadian ini sering terjadi ketika seseorang itu terlampau letih dan keinginan untuk tidur itu terlampau kuat tetapi otak gagal ‘menerima mesej’ yang cuba disampaikan oleh tubuh.



Bilakah Sleep Paralysis ini berlaku?

Sleep Paralysis biasanya terjadi sekali dalam masa tertentu. Jika ia berlaku ketika kita sedang tidur, ia dipanggil hypnagogic atau predormital. Jika ia berlaku ketika kita terjaga pula, ia dipanggil hypnopomicatau postdormital.

hypnagogic atau predormital - Ketika kita mula tidur tubuh akan menjadi relaks secara perlahan-lahan. Selalunya kita akan mejadi kurang peka, jadi kita tidak akan perasan sebarang perubahan yang belaku. Bagaimanapun, jika kita masih sedar/peka ketika mula tidur, kita mungkin perasan bahawa kita tidak dapat bergerak atau bercakap.

hypnopomic atau postdormital - Ketika tidur, badan kita saling bertukar-tukar antara tidur REM(rapid eye movement) dan tidur NREM (non-rapid eye movement). Satu kitaran REM dan NREM bertahan selama 90 minit. Tidur NREM berlaku dahulu dan mengambil 75% dari masa tidur kita. Semasa tidur NREM, badan menjadi relaks dan menyimpan tenaga semula. Pada akhir NREM ini, tidur kita akan berubah kepada tidur REM. Mata akan bergerak dengan lebih cepat dan mimpi pun terjadi pada tahap ini, tetapi seluruh tubuh kekal relaks. Otot badan akan “turned-off” ketika tidur REM ini. Jadi, jika kita masih sedar atau tersedar sebelum berlakunya kitaran REM ini, kita mungkin akan perasan bahawa kita tidak dapat bergerak atau bercakap.

Itulah serba sedikit jawapan kepada fenomena ditindih ketika tidur ini. Di harapkan kita semua tidak mudah untuk mempercayai sebarang kepercayaan tahyul yang dapat memesongkan akidah. Jika masih berasa was-was atau takut, amalkan membaca Ayat Qursi sebelum tidur, In Shaa Allah tidur kita akan terpelihara
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

35 Foto Gambar Hantu Paling Popular pernah direkodkan di Malaysia Hingga 2012

Ditulis Oleh Yus Yas pada Sunday, April 6, 2014 | 12:38 AM

1. Hantu Budak Cina Tol Plaza

Ini ialah gambar yang diimbas dari sebuah akhbar cina tempatan sekitar tahun 2007/2008. Kami tidak pasti sama ada akhbar ini menyedari tetang imej kanak-kanak yang berbaju biru dan berseluar putih di bahagian atas bod hijau di sebelah kanan gambar. Gambar ini dikatakan ditangkap selepas sebuah kemalangan bas sekolah di sebuah plaza tol yang meragut nyawa pemandunya. Lagi 9 gambar selepas jump.

2. Hantu Kereta Remuk
Gambar ini khabarnya diambil secara tidak sengaja oleh rakan pemandu kereta kemalangan yang singgah untuk melihat keretanya. Pemandu telah dihantar ke hospital dan tiada orang di dalam kereta, tetapi ketika rakan tadi melihat gambar, telihat jelmaan perempuan bertudung dalam kereta tersebut. Kejadian dikatakan berlaku di Lebuhraya AMJ Melaka.

3. Batu Nisan Mejenguk Di Tingkap
Gambar asal dipaparkan di ondscene.my, perhatikan jelmaan batu nisan di tingkap. Gambar ini dikatakan diambil di tempat seram terkenal, Highland Towers.
4. Tiga Lembaga Di Lokasi Kawasan Kemalangan
Gambar ini menjadi terkenal kerana disiarkan di akhbar Kosmo. Terdapat imej 3 makhluk dalam gambar yang dirakam oleh pekerja trak tunda di kawasan kemalangan yang melibatkan sebuah kereta BMW di Jalan Kuantan-Gambang pada 17 Jun tahun lepas. Bagaimanapun keempat-empat mangsa kemalangan hanya cedera ringan walaupun kereta itu remuk dan melekat pada sebatang pokok.
5. Jelmaan Di Balai Polis Tinggal
Gambar ini dirakamkan di sebuah balai polis tinggal di sekitar lebuhraya Karak oleh kumpulan penyiasat paranormal tempatan. Tidak ada maklumat lanjut berkenaan gambar ini.
6. Lembaga Putih Memegang Batu Nisan
Imej ini sememangnya terkenal sejak zaman awal Internet Malaysia sekitar tahun 1997. Dikatakan diambil oleh seorang pelajar UiTM Lendu, Melaka, menggunakan kamera berfilem. Lembaga ini muncul di bahagian tepi, sebenarnya pelajar ini bersama kawan-kawannya ingin mengambil gambar rakan yang berdiri di tepi bahu jalan, pada waktu lewat petang selepas pulang dari bersiar-siar di bandar Melaka.
7. Pocong Di Kawasan Kilang
Gambar ini dikatakan diambil di kawasan tempat letak kereta di sebuah kilang oleh pengawal keselamatan sekitar lewat malam. Dia pada mulanya mendengar bunyi dentuman, lantas pergi ke kawasan tersebut, dan sempat merakamkan apa yang dilihatnya menggunakan kamera telefon bimbit.
8. Imej Ketiga Yang Sepatutnya Tiada
Gambar ini juga terkenal kerana di siarkan di akhbar Kosmo. Terdapat imej ketiga di bahagian kanan gambar yang sepatutnya tidak wujud.
9. Jelmaan Wanita India Dalam Cermin
Gambar ini dikatakan diambil di sebuah bilik oleh seorang penyewa secara tidak sengaja dalam sebuah resort di Pahang, dan disiarkan di akhbar tempatan. Mengikut khabar, terdapat seorang wanita India yang pernah mati dibunuh di bilik yang sama sekitar 90′an. Betul atau tidak, Wallahu’alam.
10. Wanita Kebaya Merah
Cerita berkenaan wanita kebaya merah ini memang popular di kawasan utara dan dikatakan telah menyebabkan berlaku beberapa buah kemalangan. Gambar ini juga disiarkan di akhbar Kosmo. Jelmaan itu muncul dalam gambar yang diambil oleh seorang lelaki untuk memotret isterinya di sebuah stesen minyak di bahagian Utara Semenanjung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pintu alam BUNIAN dijumpai

Ditulis Oleh Yus Yas pada Thursday, April 3, 2014 | 4:00 AM


"Pernah kami datang dengan kawan ke sini, kemudian dia kena rasuk. Tiba-tiba tenaga dia menjadi kuat sangat dan dia hendak terjun ke dalam tasik. Nasib baik kami enam orang, pegang dia," ujar sumber. 








Kru 666 memasuki taman terbabit tepat pada jam 3 pagi. 


"Di sebelah kiri itu, penduduk tinggal di kawasan sekeliling tasik kata, tempat pontianak selalu muncul. Kami memang tidak berani hendak pergi," jelas sumber kelihatan ketakutan. 




'Sumber' informasi kami, 4 remaja berusia 21 tahun kami temui sewaktu menjalankan tinjauan berhampiran sekolah di Seksyen 24. 




Razali kemudian memasang kamera perakam pergerakan infrared di kawasan dimaksudkan. Sementara itu Boy dan Atoi asyik menggunakan alat perakam audio parabolik bertujuan mengesan audio ganjil. 








Saya berpeluang mengabadikan gelagat kru di lokasi. 




















Tidak dapat disangkal, suasana gelap dan sunyi agak menyeramkan namun keadaan itu tidak membataskan pergerakan semua kru. 


Tujuan kami jelas, menyingkap fakta di sebalik pelbagai dakwaan menakutkan berhubung kehadiran entiti paranormal di kawasan riadah itu. 




"Pernah beberapa kali, Mat Rempit melintasi round about dekat Masjid Shah Alam mendakwa beberapa kali ternampak pontianak berdiri di tepi jalan berhampiran hutan ini," dakwa sumber. 








Saya mengingatkan sumber, alam ghaib itu wujud cuma kekadang cerita seram disebarkan di kalangan masyarakat lazimnya banyak ditokok tambah. 


Tiba-tiba pada jam 3.43 pagi, saya terdengar suara Azree menjerit dalam kegelapan malam. 



"Dapat gambar rumah! Dapat gambar rumah!" 



Pantas semua kru berada berhampiran Azree mendekati ayah kepada dua anak itu untuk melihat hasil rakamannya. 








"Jom bang, kita pergi ke tempat saya rakamkan gambar itu tadi," ajak Azree. 






Saya teruja melihat gambar direkod menggunakan kamera Nikon D60 milik Azree. 


Kami kemudian bergegas memanjat bukit di sebelah kiri jalan berhamapiran tasik diikuti oleh kru lain. Untuk rekod, beberapa lokasi di sekitar tasik didakwa 'perkampungan' entiti digelar orang bunian. 




Sebaik tiba di pondok, berhampiran lokasi gambar dirakamkan, Adam bersuara. 




"Tadi masa saya datang ke sini seorang diri, pohon buluh di kanan itu bergoyang kuat, saya pun SMS VJ dan minta Azree naik," jelasnya. 









Seperti dijangka, kru Penyingkap Fakta, Jet, turut tidak melepaskan peluang merakamkan gambar kawasan sekitar. 







Razali kemudian pantas memasang kamera perakam pergerakan infrared dan lensa alat itu dihalakan ke arah lokasi sasaran. 








"Mula mula tadi, saya rakamkan gambar ini," kata Azree. 




"Abang tengok dua dahan kayu, v-shape di sebelah kiri rumpun buluh, tidak ada apa menarik. Lepas itu saya shoot lagi. Sebaik saya preview gambar, saya terkejut bang. Di tempat sama, macam ada frame pintu, kemudian kalau kita perhatikan secara teliti, macam ada entiti terbang keluar dari 'pintu' sama," terang Azree tenang. 

Berikut gambar dimaksudkan oleh Azree dan sila klik imej untuk melihat butiran lebih jelas. 


"Kalau kita tengok betul betul, macam ada pintu empat segi tetapi tidak mencecah tanah," tambah Azree. 



Bandingkan gambar di atas dengan imej saya rakamkan pada jam 4.30 pagi tadi di lokasi sama dan teliti perbezaannya. 






Setelah diteliti, visual 10 saat dirakamkan oleh kamera pengesan pergerakan infrared menunjukkan dua dahan kayu terbabit didapati bergerak beberapa saat sekaligus mengaktifkan kamera terbabit. 


Apapun, 666 terbuka kepada komen pembaca berhubung gambar dirakamkan selagi penjelasan dilontarkan logik dan boleh diterima dek akal. 


Saya percaya, gambar itu ganjil dan sukar diperolehi. 


Mungkinkah imej itu memaparkan kepada kita pintu ke dunia lain? 


Pintu ke alam bunian selama ini diperkatakan oleh masyarakat? 


Sumber : http://www.mazidulakmal.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Next Post » Home

Mari2 Berkaraoke

Lagu-Lagu Inggeris

Video Serius

#KICKBOLA NETWORK

 
Sokong KICKBOLA NETWORK : Obsesbola | Kickbola! | Gajet Blog | Artikel Hangat! | GearTop! | Hantu Dunia | Karaoke Tube | Karaoke Melayu
Hakcipta Terpelihara © 2013. Lihat Hantu Sebenar di Dunia - Sesuai dipapar menggunakan browser Mozilla Firefox 3.0 ke atas, Opera 3.0 ke atas atau Safari dengan resolusi melebihi 1024 x 768 ke atas.
Template Dibuat Oleh Ciko Creating Website Disediakan Oleh Ciko Template
Proudly powered by Blogger