KISAH WANITA MISTERI DI LOKAP BALAI

Gambar hiasan

klik 👉 Follow Telegram @Hantu Dunia (large-bt)


Tempat: Balai Polis dot.dot.dot...

Masa: 1930 hrs
Spesis: unknown.. (tak sempat nk kenalan sbb sombong)

Hari tu aku tugas sebagai Pegawai Pertanyaan (E/O).. Tugas sorg2 dr jam 1600-2400 hrs.. Tugas hari tu cam biasa je tak de repot so relex la ckit.. Cuma sesekali ada la call masuk yg dok bertanya itu ini..

Jam 1935 dh ada anggota ronda yg sampai utk masuk tugan jam 2000 hrs.. Aku pun nk g la toilet jap.. Waktu nk ke toilet kena lalu ikut pintu utama lokap sbb toilet kami terletak sebelah luar d belakang balai..

Waktu lalu tu aku perasan lampu lokap terpasang.. Aku pun terfikir ada OKT ke kat dlm tu.. Aku pun lupa nk tanya pada partner yg sebelum aku.. Tak pe, aku terus melangkah ke toilet utk melepaskn hajat.. Kebiasaan lokap kami memang x de OKT kecuali klu ada tangkapan so simpan la sekejap kat situ sementara nk uruskn dokumentasi sebelum d serah kpd Pegawai Penyiasat d cawangan lain..

Dh selesai urusan aku pun masuk la ke dlm lokap nk kenalan dgn org kat dlm klu ada kekadang mungkin sebelah siang td ada tp diorg lupa nk tutup lampu..

Bila jenguk ke dalam tu.. Alamakk!! ada awek.. Memang cun gila.. Dia pakai baju kurung dgn selendang sambil duduk tersimpuh elok je ats papan kat dlm tu.. Bau dia pergghh punya wangi.. Aku terkonpius... salah tangkap ke... kes apa ni?.. takkan mencuri, menipu @ pel_ _ _... "Cik masuk sini kes apa?" tanya aku utk kepastian.. Awek tu bleh senyum elok je tanpa kata apa2.. Perghhh lagi manis rupa dia..

Kebetulan pd waktu yg sama anggota yg sampai td tengah ambil senjata dan bilik senjata tu setentang dgn pintu utama lokap.. Dia perasan aku kat dlm tu sambil menegur aku.. Aku pun toleh ke arah member tadi sambil angkat tangan.. Bila aku toleh balik ke arah sel td awek tu terus hilang.. Aku pandang sekeliling gelap.. 1 lampu pun haram tak nyala.. Aduh dh terkena dah...

Aku pun slow2 keluar dr situ dan tutup pintu utama terus ke meja pertanyaan wat keje.. Member td tu dtg kat tepi aku sambil memerhati aku yg sedang menulis laporan dlm buku rekod diorg masuk tugas.. "Hang buat apa kat dlm td?" dia bertanya cam tak puas ati je.. Aku plak hanya mampu memandang dia sambil tersenyum dan geleng kepala tanda tak de apa2.. Senyuman aku d balas dgn senyuman sinis dr member aku sambil berkata "Bukan hang sorang je yg terkena.. dh ramai dh yg terkena" hmmm ayat memang tak bleh blah... Mungkin dia pun pernah kena kot..

Tepat jam 2000 hrs diorg semua keluar ronda tinggal aku sorg baru rasa meremang bulu tengkok badan plak rasa seram sejuk je.. Apa lg ambil rokok duk luar laa jd sentri.. Klu ada call baru masuk..

Nasib baik tak demam.. Setan spesis aku pun x tau.. Bleh plak lepak dlm lokap.. Taj sekolah tul.. Sejak dr kejadian tu bila aku tugas E/O aku mesti tanya partner lokap ada OKT ke tidak.. Perasan lampu lokap menyala lepas tu dh biasa aku lalui.. So wat ***** je laa... tak yah layan setan ***** tu harap rupe je lawa tp akai takde.. hihihi..

sekian, terima kasih kerana sudi membaca citer aku ni...

Diceritakan oleh Achu

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk mendapatkan kisah-kisah seram.
klik 👉 https://t.me/hantudunia87



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad


Below Post Ad