Muzium Mumia Kesan dari Wabak Taun!

Muzium Mumia Kesan dari Wabak Taun!

klik 👉 Follow Telegram @Hantu Dunia (large-bt)


Guanajuato mummies sejumlah badan mumia dikebumikan semasa wabak taun di sekitar Guanajuato, Mexico pada tahun 1833.

Semua mumia dijumpai di sebuah kuburan yang terletak di Guanajuato, yang telah membuat salah satu kota tempat pelancongan terbesar di Mexico. Semua mumia tersebut digali antara 1865 dan 1958, apabila undang-undang dikuatkuasakan supaya kerabat untuk membayar cukai untuk menjaga mayat di kuburan. 

Jika kerabat tidak boleh membayar cukai ini, mereka akan kehilangan hak untuk tempat pemakaman, dan mayat digali.


Sembilan puluh peratus daripada mayat-mayat di kuburan yang digali kerana keluarga mereka tidak membayar cukai. Namun, hanya 2% daripada mereka menjadi mumia. Mayat mumia yang disimpan di bangunan dan 1900 mumia mulai menarik pelancong. Pekerja pengebumian mengenakan beberapa peso untuk memasuki bangunan tempat tulang dan mumia disimpan. Tempat ini berubah menjadi sebuah muzium yang disebut El Museo De Las Momias, Muzium Mumia '. Sebuah undang-undang yang melarang disinterring lebih mumia disahkan pada tahun 1958, namun muzium ini masih mempameran mumia asli.

 
 


 

Salah satu hal yang mengejutkan tentang mumia Guanajuato adalah pelbagai usia daripada mumia - anda akan melihat "mumia terkecil di dunia" (janin), beberapa mumia kanak-kanak, dan laki-laki dan perempuan dari segala usia. Beberapa pakaian mumia 'tetap (beberapa hanya mempunyai sarung kaki mereka). Mumia dipaparkan di muzium adalah warga Guanajuato yang hidup kira-kira pada tahun 1850-1950.


Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk mendapatkan kisah-kisah seram.
klik 👉 https://t.me/hantudunia87



Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad


Below Post Ad