Bila CIA Mengaku Dalang Disebalik Penampakan UFO Sekitar 1950-an


CIA Mengaku Dalang Disebalik Penampakan UFO Sekitar 1950-an

CIA baru-baru ini mengeluarkan satu status yang mengejutkan di Twitter dengan menyatakan agensi itu bertanggungjawab terhadap beberapa penampakan UFO sekitar 1950-an.

Di dalam status tersebut CIA menulis "Laporan mengenai perkara aneh di langit sekitar 50an? Ia adalah kami". Status tersebut dilampirkan bersama satu fail PDF.


Fail PDF setelah 272 muka surat itu adalah satu laporan yang menyentuh satu program rahsia CIA yang bertajuk "The CIA and the U-2 Program, 1954-1974". Secara ringkasnya, laporan itu menceritakan tentang misi peninjau(pengintip) terbang beraltitud tinggi yang dijalankan oleh CIA sekitar tahun itu.

"Ujian misi penerbangan pada altitud tinggi pada program U-2 telah menyebabkan satu kesan sampingan yang tidak disangka-sangka, peningkatan laporan tentang UFO", kata laporan yang dikeluarkan pada tahun 1998 itu.

Tahun 1950-an dan 60-an merupakan tempoh menggemparkan apabila beberapa rakyat Amerika melaporkan penampakan UFO dan juga dilawat oleh makhluk asing. Peristiwa-peristiwa ini disensasikan lagi dengan beberapa produksi filem Hollywood, termasuk "Close Encounters of the Third Kind", "ET," dan "Star Wars." yang menjadikan spekulasi yang timbul hasil dari program CIA ini sebagai inspirasi di dalam filem mereka.

Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad


Below Post Ad